Primeur in CT, Cocktail&Sushi, Keep left, Z-A stew - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Primeur in CT, Cocktail&Sushi, Keep left, Z-A stew - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Primeur in CT, Cocktail&Sushi, Keep left, Z-A stew

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

04 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Primeur in Cape Town


Dinsdag 28 juni 2011

(link foto's onderaan verhaal)

Na het ontbijt zeg ik Mitch gedag en loop naar de hoofdingang. Niet veel later komt Tammy aanrijden en samen gaan we naar haar sportschool om een yoga les te volgen. Mijn eerste yoga les, spannend! Ik wil het al zo lang een keertje proberen om te zien hoe het is en waarom het zo goed voor je is.
Nou er wordt niets te veel gezegd over yoga. Jeetje, wat een work out. Met rust en concentratie neem je allerlei posities aan waarin je soms je lichaam heel erg stretcht en soms vraagt het om uithoudingsvermogen en krachtinspanning. We sloten de les af met een soort mini meditatie en het klinkt misschien gek, maar ik voelde me echt goed na de les.
De eerste yoga les werd gevierd met een healthy smoothie, heerlijk en daarna snel naar huis om te douchen. Het is vandaag zonnig, maar erg koud en winderig in Cape Town. De Table Mountain heeft haar kleedje gespreid. Een mooi wit wolkendek komt uit het niets ineens over de berg zetten en dit brengt altijd kou en wind met zich mee. Dit is dan ook de reden dat de platte berg de naam Tafelberg heeft gekregen.
Mitch en ik gaan vanmiddag boodschapjes doen. Ik vind dat altijd een feest in een ander land en kom dan ook altijd thuis met overbodige dingen. De extra's van vandaag zijn, een zakje Nik Nak chips en Goos besjes. Beide ken ik niet dus is het het proberen waard.
Ondanks de volle koelkast gaan we niet koken vanavond, maar brengen we een bezoekje aan de Eastern Bazar. Dit is een klein steegje vol met rastaurantjes uit het oosten. Er is te veel om uit te kiezen. Dus eindig ik met een humus en soort van met kip gevulde roti en een enorm groot plat knoflook brood. Verrukkelijk! En weer een leuke ervaring rijker.


Bar en bier & Cocktails en sushi

Woensdag 29 juni 2011

Tammy en ik hebben besloten wat vaker te sporten en daarom gaan we vanochtend rennen. We rennen een uur langs de kust van Camps Bay. Het waait en miezert en het is echt heerlijk om even uit te waaien.
Na de lunch gaan Mitch, Tammy en ik naar een soort shoppings outlet. Mijn doel is het vinden van warme laarzen en een enorm vest of warme jas. Na een bezoekje aan alle winkels ben ik half geslaagd. Ik heb een mooi warm vest alleen geen nieuwe laarzen.
Tijdens het rennen hebben Tammy en ik bedacht dat we de jongens een “bar en bier mannen avond” gunnen en wij gaan naar Beluga's voor een cocktail en sushi avond. Een veel betere deal vind ik zelf. Na een onwijs lekkere Mojito variant met kokos en aardbei is ons tafeltje klaar en niet veel later genieten we van een fles rode wijn en een enorme schaal met sushi. Heerlijk en onwijs gezellig. Aan het eind van de avond halen we de mannen op bij de bar. Aan de blik in de ogen hebben ze zich prima vermaakt met de biertjes.


Keep left

Donderdag 30 juni 2011

Lara, Mitch zijn zusje vliegt vandaag naar East London. Wij mogen haar auto gebruiken hier in Cape Town en om zaterdag naar East Londen toe te rijden, naar Gonubie waar Mitch zijn ouders wonen. Shaun en Mitch hadden afgesproken samen de auto te halen zodat ieder in één auto terug kon rijden. Om acht uur vanochtend was er echter stress in huize Shaun door de miscommunicatie van gister avond. Dat was te verwachten, hihi. Het kwam er op neer dat Shaun toch moest werken en ik dus mee moest. Wat?! O, ja leuk! Mag ik rijden? Gaaf!
En dus op naar het vliegveld. Daar wenste we Lara een goede vlucht en op naar de parkeer garage. Auto rijden is op zich natuurlijk niets nieuws, alleen heb ik nog nooit aan de linker kant van de weg gereden. In Zuid-Afrika rijden ze links in plaats van rechts. Ik vind het dus best een beetje spannend. Gelukkig hoef ik Mitch alleen te volgen en heb ik dus een voorbeeld voor me rijden.
Opgewonden als een klein kind kruip ik achter het stuur. Ik vind dit soort dingen namelijk onwijs leuk. De rit ging super en ik hoop vaker te kunnen rijden.
Wanneer we terug zijn in Cape Town is de middag bijna voorbij. Tammy en ik gaan vandaag Butternut (dit is een soort pompoen) soep maken en dus gaan we snel naar de supermarkt. En guess wie er rijdt? Hihi, ja ik. Leuk, leuk, leuk.
De soep, al zeggen we het zelf, is onwijs lekker. Na het eten gaan we naar de film. Vanavond is het studenten avond en een kaartje kost 2,- euro. Dat is wel wat anders dan de prijzen in Nederland.


Zuid-Afrikaanse stew

Vrijdag 1 juli 2011

Zo sportief als de voorgaande dagen, zo a sportief begint vandaag. Uiteindelijk doen Mitch en ik dan ook vrij weinig. Wel ontdek ik iets nieuws. De supermarkt keten Fruit & Veg. Bom vol groente, fruit en smoothies. Er is eigenlijk te veel groente en fruit en dus zijn er aanbiedingen in overvloed. Vijf avocado's voor 2,- euro. Een kilo bananen voor 0,50 euro cent en vier maiskolven voor 1,- euro. Ik kan m'n lol niet op. Met een tas vol gaan we weer naar huis. Dit was de dag activiteit van vandaag en nu ga ik op de bank liggen en een filmpje kijken en Mitch gaat koken. Ik vind dat ik hetdit goed geregeld heb voor mezelf. Mitch gaat een echt Zuid-Afrikaans stoofpotje maken. Ik ben heel benieuwd.
Samen met Tammy en Shaun smullen we die avond van het stoofpotje, het is echt heerlijk. En om de luie dag af te maken kijken we vanavond weer gezellig een filmpje.

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA21282930Juni1Juli11#

  • 05 Augustus 2011 - 06:12

    Nico:

    Hi Jamie, ik vraag me langzamerhand af of dit alleen maar een culinair uitstapje is of avontuurlijk en romantisch. Eten, drinken smoothies en ga zo maar door. volgens mij kom je vierkant terug want 1 x yoga en rennen is niet voldoende. Maar goed als je er maar van geniet. Groet uit een herstig Den Haag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 111448

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: