CapeTown,Winterse avond, Lions Head,V&A Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu CapeTown,Winterse avond, Lions Head,V&A Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

CapeTown,Winterse avond, Lions Head,V&A Waterfront

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

01 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape Town

(link foto's onderaan verhaal)

Vrijdag 24 juni 2011

De eerste ochtend in Cape Town is aangebroken en het is een stralende dag, maar wat is het hier koud zeg. Ik schat zo'n 15 graden Celsius. De zon schijnt en warmt de boel gelukkig een beetje op. Wanneer het zomer is in Nederland, is het hier winter. Dit wist ik van te voren en daarom heb ik ook een grote doos warme kleding naar Mitch zijn ouders opgestuurd. Nu is het alleen zo dat we eerst een weekje in Cape Town zijn en dus moet ik het met de enkele warme kleding stukken doen die ik mee naar Thailand had genomen. Waarschijnlijk moeten we ook gewoon een beetje acclimatiseren.
Nadat we onze spulletjes hebben gereorganiseerd in modus “Shauns huis”, gaan we boodschapjes doen. En ja, daar is hij weer de Tafel Berg. Shaun woont midden in het centrum van Cape Town en zodra je buiten bent zie je de Table Mountain. Dit is net als het zien van de Eiffel Toren in Parijs of de Opera House in Sydney. De Table Mountain bevestigd dat ik echt in Cape Town ben.
Shaun komt om vijf uur terug van zijn werk en pikt ons op. We gaan vanavond naar Tammy's huis want het is Shaun zijn verjaardag en dus gaan we een feestje bouwen. Met een grote club eten en drinken we wat en daarna gaan we op stap naar ….bar. Een gezellig barretje in Longstreet. Één van de grote winkelstraten van Cape Town. Een geslaagd eerste dagje.


Een winterse avond

Zaterdag 25 juni 2011

Na een avondje op stap mag je uitslapen, rustig opstaan en uitgebreid ontbijten. Dus stappen we rond het middag uur de auto in en rijden naar een onwijs leuke lunch room waar je de hele dag door kan ontbijten. Toast, bacon and egg it is. Heerlijk!
Ook al was het een luie start van de dag na de brunch rijden we naar de heuvels aan de voet van de Lions Head om een mooie wandeling te maken. In Cape Town heb je de Table Mountain en daarnaast de berg Lions Head. Waarom de berg deze naam heeft gekregen is niet zo moeilijk te raden, de top van de berg lijkt op een leeuwen kop.
Het is ook vandaag een stralende dag en wanneer het zonnetje schijnt zijn alle kleuren zo veel mooier. De groene heuvels en het uitzicht over Sea Point is dan ook prachtig. Sea Point is één van de vele baaitjes in Cape Town.
We hebben zo'n drie uur heerlijk genoten van het mooie weer, wanneer de zon echter onder gaat daalt de temperatuur naar graadje koud. Wat er voor zorgt dat we alle vier zin hebben in een film avondje met rode wijn en borrel hapjes. Zo gezegd zo gedaan en na een bezoekje aan de supermarkt installeren we ons met dekens voor de tv. Wat en verwennerij, ciabatta's, pesto, brie, aioli, samosa's, chipjes en rode wijn. Een heerlijke winterse avond in juni.


Lions Head

Zondag 26 juni 2011

Het leven in Zuid-Afrika en Cape Town is, na wat ik van Mitch gehoord heb, lekker actief. Vrijdag na de werk week drink je en drankje, zaterdag is een relax dagje en zondag ga je met een groep vrienden wat leuks en actiefs doen. Nu zijn de mogelijkheden hier dan ook eindeloos. Cape Town ligt aan de kust en aan de voet van de bergen, er is een overvloed aan natuur en het is op een paar koude, natte winter maanden altijd mooi weer. En de winter is niet te vergelijken met de Nederlanders winters. De temperatuur daalt overdag maximaal tot 15 graden Celsius. En na een regenachtig en koud weekje volgen twee weken van stralend mooi weer en de zon warmt de boel binnen de kortste keren weer op.
De gemiddelde activiteiten zijn dan ook: Table Mountain of Lions belimmen, picknicken, wandelen, bezoekje Botanical Gardens, naar het strand, naar het bos, duiken, vissen, surfen, mountain biken, berg beklimmen, speer vissen, kooi duiken, zeilen en ga zo maar door. Het enige wat in hier geen optie is, is sneeuw activiteiten. Noem maar op het is hier en het kan, maar sneeuw hebben ze niet.
Vandaag gaan we met z'n vieren de Lions Head beklimmen. De picknick is gepakt en we trekken de wandelschoenen aan. We rijden naar de voet van de berg en de klim begint. Het weer is nog steeds warm, maar het is bevolkt vandaag. Het zicht is super alleen iets minder kleurrijk.
De klim is niet al te heftig tot we bijna bij de top zijn. De leeuwenkop zelf is één en al rots en nu komt het echt op klimmen neer. Boven op de top is het uitzicht echt super! Na en goede foto sessie spreiden we het kleedje en is het tijd voor de picknick. Het is echt genieten boven op de berg. Voor mij is het allemaal nieuw en bijzonder, voor Tammy Shaun en Mitch is het inmiddels normaal, maar gelukkig kunnen ze het nog steeds erg waarderen.
Terwijl we afdalen gaat de zon onder en tegen de schemer zijn we terug bij de auto. Op de terugweg rijden we langs de supermarkt. Vanavond staat op het menu soep en ciabatta met de left overs van gister avond. Wat een heerlijke dag. Ik ben benieuwd wat we morgen gaan doen.

V&A Waterfront

Maandga 27 juni 2011

Mitch en ik gaan vanmiddag naar de haven genaamd V&A Waterfront. Er is een groot luxe winkelcentrum en overal zijn restaurantjes. Het is een plek voor de toeristen, maar het is niet te toeristisch. Als Cape Town bewoner is het er ook leuk om te komen. Het is net als de rest van Cape Town, erg wining en dining. Mitch en ik ploffen dan ook neer in één van de lounge banken aan het water en bestellen een drankje en een Potjie mosselen. Hmm! The Waterfront haven ligt aan de voet van de Table Mountain en het uitzicht is prachtig. Af en toe zien we een zeehondje zijn kop boven water steken en het zonnetje schijnt. Ik moet mezelf iedere dag weer even knijpen en doen realiseren waar ik ben, wat ik zie en hoe speciaal het is dat ik op deze manier Zuid-Afrika leer kennen.
Mitch zijn oom Darrel, tante Nessi en neefje Kyle zijn voor een paar dagen in Cape Town en hebben ons vanavond uitgenodigd voor een etentje in de V&A Waterfront haven. Dus kleden we ons thuis om en rijden weer terug naar de haven. Tammy en Shaun gaan ook mee. Het is een gezellige avond en het eten was top. Als dessert ontdek ik iets nieuws. Dom Pedro, een shake van vanille ijs en een shotje Amaretto, een echte aanrader!!

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA2024252627Juni11#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 111478

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: