Camps Bay, Springboks-Wallaby's, Koffie-Thee huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Camps Bay, Springboks-Wallaby's, Koffie-Thee huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Camps Bay, Springboks-Wallaby's, Koffie-Thee huis

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

02 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 21 juli 2011

Gedaan vandaag:

-uitslapen
-sporten in de gym van het complex
-douchen
-ontbijt
-de was
-huis opgeruimd
-lunch
-te voet boodschapjes gedaan...

...en toen was het tijd voor het avond eten. Mitch kookt. Dat heb ik toch nog steeds goed geregeld. En al zou ik dat niet meer beschrijven. De zelfgemaakte gourmet burgers waren zo lekker dat ik het toch even moet benoemen.


Camps Bay

Vrijdag 22 juli 2011

Vandaag gaat het wekkertje gewoon weer op tijd en staat op de planning dat we naar Camps Bay gaan wandelen. Camps Bay, de naam zegt het al, is een klein baaitje aan de linker kant gelegen van het centrum van Cape Town. Het is er erg luxe en overal zijn met mooie restaurantjes. Wining and dining ten top hier. In de zomer is het er dan ook onwijs druk. Men speelt massaal het spel, zien en gezien worden en super mooie auto's rijden af en aan.
Het is een aardige wandeling omdat we over de uitloop van de Tafelberg lopen. Dit is nog best een flinke heuvel. Aan de voet van deze heuvel komen we heel onverwachts een trail track tegen. Dit is een uitgestippelde wandeling dwars door een Nationaal Park. Het volgende uur liepen we dus spontaan door het bos en hebben we ook vandaag weer iets nieuws ontdekt. De trail eindigt aan de grens van Camps Bay en direct komen de villa's en luxe appartementen je tegemoet.
Aangekomen in Camps Bay heb ik echt super trek. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat we ruim drie uur hebben gewandeld. Totaal tegen de stijl van de baai in gaan picknicken op het strand, heerlijk!
Wanneer we aan het einde van de dag weer terug zijn in Shauns huis is het tijd voor het avond eten. En tja hoe kan het ook anders, vanavond gaan we braaien op het dak. Haha, ik ga ze maar eens tellen. Het was weer heerlijk en heel gezellig, want Lara en haar vriendje waren er ook bij vanavond.


Springboks vs Wallaby's

Zaterdag 23 juli 2011

We gaan vanochtend naar de Biskit Mill, iets waar ik al zo lang zin in had. Het is een markt op het terrein van een oude koekjes fabriek. Het is niet zo maar een marktje met toeristische prulletjes. Nee, er is eigenlijk alleen maar heel veel moois te koop en volop luxe producten. Ook het eten is van top kwaliteit, de prijzen zelf zijn uiteraard over de top.
Binnen in de hal waar alle eet standjes zijn, kan je rondlopen en de producten proeven. Na één ronde van tapenades, olijfjes, kaasjes, koekjes en chocolaatjes proeven heb je eigenlijk al geen trek meer. Wanneer je toch nog een gaatje over hebt kan je buiten genieten van je aankoop. Hier is een soort pleintje gecreëerd.
De timing vandaag is niet ideaal. We worden eigenlijk door Shaun een beetje door de markt heen gejaagd. Ik kan nog net een enorm broodje kopen. We gaan namelijk naar zijn stam kroeg om naar een rugby wedstrijd te kijken. Shaun is een groot rugby fan en het is schattig om te zien hoe enthousiast hij is dat we met z'n allen gaan kijken.
Tevreden met mijn broodje, wat tevens als goede bodem functioneert, haast ik lekker mee want ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd.
Rugby is bij ons in Nederland helemaal niet zo populair. Hier echter wel. Zoals wij fan zijn van voetbal, zo houdt alles en iedereen hier van rugby. Daarbij komt ook dat het wereld kampioenschap rugby bijna begint en iedereen al lekker in de sfeer komt.
Het Nationale team heeft als kleuren geel en groen en heten The Boks. Zo trots en nationalistisch als dat de Zuid-Afrikanen zijn, geldt er in het land de regel dat je op vrijdag het nationale team steunt. En dit houdt in dat je op vrijdag gehuld in een groen en geel rugby shirt op je werk mag verschijnen. En dit gebeurd dan ook. Op vrijdag zie je overal mensen met een Boks rugby shirt lopen. Ik lach me af en toe gek hier hoor. Wie dit nou weer bedacht heeft?
Het is 12:00 uur wanneer de wedstrijd begint. Ik zit met een cider in de hand en met een Boks sjaal om me nek er helemaal klaar voor. Het is een klassieker, de Zuid-Afrikaanse Boks tegen de Australische Wallaby's.
De regels zijn me inmiddels uitgelegd en ik moet toegeven dat ik het onwijs leuk vind om naar te kijken. Daarbij komt ook nog eens dat ze gewonnen hebben. Dus tevreden drinken we nog een drankje na en gaan we aan het einde van de middag vrolijk weer naar huis.
Wat we voor het avond eten doen? Haha, ja hoor we steken gewoon de braai weer aan.


Koffie-thee huisjes

Zondag 24 juli 2011

Mitch en ik gaan er vandaag met de auto op uit. De toch is weer adembenemend. De omgeving en de kust is hier zo schitterend, je kan het bijna niet beschrijven. We rijden langs Kalk Bay, Simons Town en nog veel meer baaitjes en gebieden om uiteindelijk uit te komen bij Hout Bay. In februari zijn we hier ook geweest en was het er schitterend, vandaag kunnen we eigenlijk de auto niet uit want het is vannacht spontaan gaan stormen. Het waait hier dan ook enorm en het zand vliegt in het rond. We rijden rustig verder en komen van alles tegen. Allerlei boerderij achtige koffie huisjes, maar dan niet echt boers. Het is juist heel schattig en popperig. Met koffie, thee en zelf gebakken koekjes. Niet alleen koekjes maar eigenlijk van alles. Brownies, brood, jam, chutneys, tapenades en ga zo maar door. Het is echt onwijs leuk en een prima zondags uitje met koffie en een taartje.
Vanaf nu noem ik deze huisje: Koffie-thee huisjes.
We rijden terug via Constention. Dit is een gebied waar zich de wijngaarden van Cape Town bevinden. We rijden langs drie wijn boerderijen om een kijkje te nemen. De uitgebreide proef sessies bewaren we voor het bezoekje aan Stellenbosch en Franshoek. De wijnboerderijen zelf zijn vaak erg mooi en ook de ligging is prachtig. Veel huizen en ook wijnboerderijen zijn Old Dutch style en Cape Dutch style. Oftewel gebouwd met invloeden van de Nederlanders die rond 1800 naar Zuid-Afrika kwamen. Je herkent er zeker het Nederlandse in. Ik vind dit dan ook erg leuk om te zien.
Terug in Cape Town maken we ons dagje compleet met een etentje bij Buluga's. Mijn favoriete Sushi restaurant. Omdat we eigenlijk nog niet genoeg gezien hebben vandaag, dit is uiteraard sarcastisch bedoeld, rijden we nog even naar Sea Point. Hier wandelen we langs de kust om nog even lekker uit te waaien. Wat een heerlijke dag weer. En er is nog ze veel meer te zien.

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA2721Tm24Juli11#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 111452

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: