The Highlights - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu The Highlights - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

The Highlights

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

10 Juli 2011 | Thailand, Koh Tao

(link foto's onderaan verhaal)

Zaterdag 28 mei 2011...we hebben een nieuwe elektrische pan! En dus eten Mitch en ik vanavond heerlijk verse broodjes van de bakker met home made omelet. Super tasty en lekker burgerlijk dat thuis koken.

Zondag 29 mei 2011...Mitch en ik hebben ieder een DVD opgestuurd gekregen van de aflevering van Vakantie Liefdes. Juliëtte, de andere Dutchie van Simple Life heeft de aflevering nog niet gezien. En dus hebben we met een take-away Paad Thai op schoot gezellig de DVD bekeken, terwijl Mitch aan het werk is in de Chopper bar.

Maandag 30 mei 2011...het was een vroegertje vanochtend, ik ben namelijk meegegaan op de ochtend boot. Ik heb ruim twee uur gesnorkelt. Heerlijk ontspannen in het water, een beetje drijven en visjes kijken. En toen...zag ik twee Black Tip Reef Sharks!! Echt zo gaaf om te zien. En gelukkig doen ze niks. Anders had ik het niet zo leuk gevonden hoor.

Dinsdag 31 mei 2011...vanavond zijn Juliëtte, buurboy Tom, Mitch en ik uit eten gegaan bij The Whitening. Een heel mooi restaurantje op het strand bij Mae Haad. Het eten was super en de sfeer is lekker ontspannen. We hebben het zelfs aangedurfd om een wijntje te drinken. En het was een goed te doen wijntje. Bijzonder, want voor wijn moet je niet naar Thailand gaan.

Woensdag 1 juni 2011...Na het eten zijn we naar Cameron zijn huis gegaan. Cameron rookt samen met een aantal andere DMT's wel eens een blowtje. Ik niet, ik heb jaren terug wel eens blowtjes gerookt, maar ik vind het eigenlijk niet zo boeiend.
Ze bieden het altijd aan en wanneer ik hier nee zeg kunnen ze het bijna niet geloven.
'Nee?! Maar je bent Nederlands? Alle Nederlanders blowen toch?'
Keer op keer leg ik uit dat niet alles en iedereen blowt in Nederland, maar het lijkt onbegonnen werk. Omdat het legaal is denkt iedereen dat je het gewoon bij de supermarkt haalt alsof het dagelijkse kost is. Haha, ik lag me altijd gek om de fantasieën die ze er op na houden.

Donderdag 2 juni 2011...vandaag ging de pm boot naar Mango Bay. Het is hier onwijs mooi. Het water is hier op plaatsen extra helder blauw omdat het water ondiep is en er grote delen van de bodem bedekt zijn met wit zand. Er zijn ook heel veel visjes. Wanneer je koekjes in het water gooit komen ze allemaal op de koekjes af. Het is heel leuk om tussen de visjes te zwemmen. Dit samen met de omgeving blijft bijzonder. Ik probeer nog steeds dagelijks mezelf er aan te herinneren dat het hier onwijs mooi is en het heel bijzonder is dat ik hier ben.
Vanavond heb ik een heerlijk meiden avondje gehad met Naomi. Wat kunnen meiden toch goed kletsen!

Vrijdag 3 juni 2011...een week na het ziekenhuis bezoek. Ik ben klaar met de medicijnen en mag vandaag voor het eerst proberen mijn oor te klaren. Dikke k*k dus!! Er zit nog steeds geen beweging in. Morgen weer proberen.
Vanmiddag stoken Tom en Mitch een groot vuur in de tuin voor de bbq van vanavond. Juliëtte en ik maken een salade en halen de 50 broodjes bij de bakker. De mannen pakken het groots aan. Op zich is het beter om voldoende te hebben, maar 50 broodjes is wat veel. Het is een bbq voor de Simple Life en de New Way duikschool, dus er komen aardig wat mensen. Tom onze buurman duikt namelijk bij New Way, net als Sonja ons buurmeisje.
Het was een gezellig en zeer geslaagde bbq. Ondanks een goede opkomst waren er zo'n 20 broodjes over en een paar maiskolven. Verder zijn er maar liefst 100 worstjes, 4 kilo ribs, 3,5 kilo steaks, 30 aardappels en 34 maiskolven doorheen gegaan. We did well.

Zaterdag 4 juni 2011...een leuke snorkel sessie met een bijzondere zilveren vis waarvan ik de naam niet weet. En vanavond heb ik een heerlijk broodje steak gegeten met salade en maiskolf.
Mijn oor wil trouwens nog niet klaren, maar er zit inmiddels iets van beweging in mijn trommelvlies.
Na het eten zaten we gezellig met de hele groep in de Choppers toen het spontaan los barste. Wanneer er zo'n heerlijke zomerse bui neerklettert verzamelt het water zich in het laagste punt van het Chopper straatje. En mocht dat nou net precies bij de Chopper bar zijn. Het is gek om te zien dat binnen een paar minuten en zo'n 40 cm water staat. Het personeel van de bar is duidelijk getraind en binnen een mum van tijd liggen er zandzakken voor de deur. De bui houdt vanavond gelukkig niet lang aan. Door dit te zien, besef ik goed hoe erg het geweest moest zijn toen het in maart vier dagen lang non-stop zo heeft geregend.

Zondag 5 juni 2011...vanmiddag heb ik mijn laatste zwemtest gedaan. De 800 meter snorkel zwemtest. De naam zegt het al. Gewapend met een set vinnen, een masker en een snorkel ging ik te water. Je mag gedurende de 800 meter je hoofd niet uit het water tillen. Het was een boeiende zwemtest. Gedurende 800 meter snorkelen zie je van alles. Papegaai vissen, Baracuda's, Banner fish en Triggers. Ik heb weer mijn best gedaan en ik ben tevreden met het resultaat. Een 4! Het behalen van een 5 is bij de 400 en de 800 meter zwem voor meisje onmogelijk, tenzij je een professional bent.
Terwijl de grote boot zijn vaart mindert bij de kust van Sairee Beach, komt de longtail aangevaren. Dit is niets nieuws. Vandaag echter, nadat de longtail volgeladen is en klaar voor vertrek, wil de motor niet meer starten. Wat Su ook probeert, hij start niet. Su is de longtail bestuurder. De jongens besluiten naar de kust te roeien met hun vinnen, terwijl Su probeert de motor te repareren. We hebben ons gek gelachen en de jongen hebben zich gek gepeddelt met hun vinnen. Uiteindelijk deed de motor het spontaan weer en kwam alles weer goed. Echt Thais dus. Dingen zien er uit alsof ze ieder moment uit elkaar vallen, maar een schroefje hier en een ijzerdraadje daar en het werkt weer als een tierelier.

Maandag 6 juni 2011...ik kan mijn oor weer klaren!! Jee!! Het kraakt nog wat, maar het werkt weer. Nu dus veel oefenen, alleen moet ik wel rustig aan doen. Ik wil het niet verpesten nu de tijd begint te dringen. 22 Juni vliegen we naar Zuid-Afrika en dus verlaten we Koh Tao de 19e. Oftewel, ik heb nog 13 dagen om mijn Divemaster af te maken. Dat wordt spannend!! Zeker als je bedenkt dat ik nog aardig wat te doen heb en het allemaal opdrachten zijn waarbij er gedoken moet worden.
Vanmiddag zet ik de puntjes op de i van mijn dive site map. Ik heb er voor gekozen om Green Rock in kaart te brengen. Ik vind dit soort opdrachten heel leuk om te doen en heb dan ook erg mijn best gedaan. En ook al zeg ik het zelf, het is best goed gelukt.

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA1628MeiTm6Juni11#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 111459

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: