Book swap, Motor Dog, Kostbare hint, Baby Blue - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Book swap, Motor Dog, Kostbare hint, Baby Blue - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Book swap, Motor Dog, Kostbare hint, Baby Blue

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

01 Juli 2011 | Thailand, Koh Tao

Book swap

(link foto's onderaan verhaal)

Vrijdag 20 mei 2011

Mijn boek is uit. En dus ben ik op boeken jacht gegaan. Gelukkig hebben ze hier door alle toeristen genoeg boekwinkeltjes waar je je boek kan omruilen. Tevreden met de daad van de dag ga ik naar huis.
Mitch is vandaag aan het fun duiken samen met alle DM's van de snorkeltest. Ze maken namelijk een video van de hele groep. Ook gaan ze vanavond op een nacht duik om te filmen. Ik ben redelijk jaloers en geïrriteerd, maar niet in het openbaar hoor. Ik gun het de groep, maar had het erg leuk gevonden om mee te doen. Ik ben namelijk rond dezelfde tijd begonnen met de cursus als een deel van de groep. En had nu samen met de groep klaar kunnen zijn en lol kunnen hebben onderwater terwijl er wordt gefilmd. Want dat is wat ze doen, gekke dingen. Zoals een pruik dragen en een zonnebril i.p.v. een duikbril. Nou ja hopen dat mijn oortje snel beter wordt.


Motor dog

Zaterdag 21 mei 2011

Vanmiddag ga ik mee op de pm boot. Na een uur snorkelen is het tijd voor een zwemtest. Ik ga 400 meter vrij zwemmen. Gewapend met mijn duikbril op probeer ik uiteraard weer zo snel mogelijk te zwemmen. Mijn tijd is uiteindelijk 8 minuten en 40 seconden en dat betekent een 4. Als meisje zijnde mag ik daar best trots op zijn. Jee! En een nieuw vinkje. Inmiddels is de rij vinkjes niet zo akelig leeg meer.
Ook al is het anders dan daadwerkelijk duiken, ik kan echt genieten van het snorkelen. Er is zo veel te zien hier. Vooral bij Twins en Jap's Garden omdat het hier niet zo diep is. Vanmiddag heb ik een Porcupine fish gezien. Dit is één van mijn favoriete vissen om te zien. Ze zijn zo vrolijk en grappig om te zien. Tevreden na mijn snorkel sessie gaan we naar huis.
Terug op het eilandje gaan Mitch en ik naar de 7-11. Voor de 7-11 zie ik iets wat echt zo gaaf is. Een witte Buldog op een mini crossmotor. Met zijn voorpoten op het stuur blaft hij in het rond alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hij daar op de motor staat te wachten op zijn eigenaar. Echt zo'n cool gezicht.
Vanavond eet ik gezellig met Mitch in de Chopper bar want hij moet daarna werken. Het is weer een avondje als van ouds met alle DMT's rond de pool tafel.


Een kostbare hint

Zondag 22 juni 2011

Ik probeer altijd positief te blijven en zeker op reis lukt dat heel goed. Vandaag echter heb ik er wat moeite mee. Ik ga weer mee op de pm boot vandaag. Mitch heeft twee duikers die een Scuba Review doen. Dit houdt in dat ze gecertificeerd zijn, maar langer dan een jaar niet gedoken hebben en een snelle opfris cursus is dan verplicht. Een Scuba Review dus. Door te kijken, goed te luisteren en te assisteren leer ik weer wat bij, dus kijk ik mee met Mitch.
De oefeningen die de twee duikers moeten uitvoeren zijn een paar basis handelingen zoals het op en af doen van je duikbril en het terug vinden van je adem automaat. Dit gebeurd op slechts twee meter diepte en dus besluit ik eigenwijs te zijn. Ik trek mijn duikspullen aan om mee te gaan en te kijken hoe het duiken me af gaat op slechts twee meter diepte. Het is een beetje een last minute besluit dus haast ik me in mijn outfit. Terwijl ik aan de rand van de boot sta doe ik één voor één mijn flippers (vinnen) aan en tik zo met de punt van m'n flipper mijn duikbril in het water. Ik spring meteen m'n bril achterna, maar die krengen zinken altijd zo snel dus kan ik er niet meer bij. Het water is onwijs helder en ik zie de bril zinken. Ook kan ik een paar duikers zien op de bodem. Ik signaal naar ze of ze toevallig mijn bril omhoog kunnen brengen. Omdat ik nu geen bril op heb zie ik het allemaal niet zo helder en wacht tot ze boven komen. Er gebeurd niks. Uiteindelijk vraag ik Cameron van onze boot of hij de bril wil halen op de bodem. Dit is geen probleem alleen komt hij met lege handen boven. Hij kan de bril niet vinden. Ook Sneaky doet een paar pogingen, maar ook hij kan de bril niet vinden. Mitch is inmiddels met zijn twee duikers naar het ondiepe en moet verder met de duik.
Ik kan het niet geloven, maar de bril is weg. Meegenomen door de duikers van een andere boot. Echt belachelijk!! Ik kon wel huilen, zo iets doe je toch niet. Toen Mitch terug kwam van zijn duik heeft hij ook nog tien minuten rond gezwommen over de bodem, maar zonder resultaat.
Ik ben altijd mega positief, maar nu staat het huilen me nader dan het lachen en het enige wat ik kan bedenken is dat ik niet mocht duiken en dat dit me deed stoppen van het toch proberen. Een soort van stille maar, redelijk kostbare hint.
Behoorlijk uit mijn humeur ga ik naar huis, gelukkig weet Mitch me op te vrolijken en morgen gaan we samen een nieuw duikbril kopen. Een nieuwe hele goede bril, want volgens hem was mijn duikbril toch maar een goedkoop ding. Haha gelukkig ziet hij wel de positieve kant er van in.


Baby blue

Maandag 23 mei 2011

Mitch, de harde werker is vanochtend aan het werk. Vanmiddag is hij vrij en gaan we zoals beloofd een nieuwe duikbril uitzoeken. Eigenlijk weet ik al precies welke ik neem, de Tusa Gemenis. Een super duikbril met het zachtste en meest soepele silicone dat er te krijgen is. Nu is de vraag of ik voor de tunnel visie zwarte bril ga of de transparante. Ik ga voor de transparante.
Aangekomen in de winkel is er ineens veel meer keus. Zwart rubber met een rode rand, één met transparant rubber en een zwarte rand, een roze of één met een baby blauw rand en transparant rubber. Hmm, ik was het niet van plan maar het wordt de baby blauwe. Lekker fout. Omdat ik nu toch voor een top bril ga kan ik er net zo goed een bijpassende baby blauwe snorkel bij kopen. Een DM in spé heeft tenslotte een duikbril én snorkel nodig.
Tevreden met mijn nieuwe aankoop en tevens een rip uit mijn lijf armer gaan we een drankje drinken op het strand en genieten van de vrije middag. Ik ben weer vrolijk. Morgen ga ik mee op de boot om te snorkelen en mijn nieuwe set uit te proberen.
Vanavond bakken Mitch en ik ons eigen maaltje. Een heerlijk broodje gebakken ei met spek, kaas, ui en tomaat. Yum yum, even wat anders dan Thais. Met een filmpje sluiten we de dag af. Weer een heerlijke dag in dit paradijsje.

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA1420212223Mei11#




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 111480

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: