Thriller, Saaie dagen en Illegaal in paradijs - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Thriller, Saaie dagen en Illegaal in paradijs - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Thriller, Saaie dagen en Illegaal in paradijs

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

29 Juni 2011 | Thailand, Koh Tao

Thriller

(link foto's zie onderaan verhaal)

Vrijdag 13 mei 2011

Vandaag is het Mitch zijn grote dag. Hij is al een paar maanden geleden geslaagd voor zijn DM, maar hij heeft nog steeds niet zijn snorkel test gedaan. Er is vaak een thema aan verbonden en welk thema past er beter bij de snorkeltest op vrijdag de 13e? Thriller!
Ik ga vanochtend eerst gezellig ontbijten met Nikki en Tom. Zij gaan vanmiddag naar Koh Naguyan en ik moet naar de dokter om te kijken hoe mijn oor het doet. De oorzaak is vandaag trouwens overduidelijk, ik ben echt snif en snif verkouden. Ook de dokter kon er niet omheen en wilde me medicijnen voorschrijven voor de verkoudheid. Die heb ik afgewezen. Het gaat inmiddels goed met mijn oor. Dat wil zeggen dat het niet is gaan ontsteken en dat het nu alleen tijd nodig heeft om te helen. Hiervoor wilde ik wel antibiotica nemen, maar een verkoudheid kom ik zo ook wel overheen. Ze geven je hier voor ieder wisse wasje een nieuw kuurtje. Ik ben absoluut geen fan van medicijnen, dus neem ze liever niet.
Om zes uur vanavond is het tijd voor de grote metamorfose, Mitch wordt omgeturned tot The Joker van Batman. Ook Tek wordt een Joker. Naomie neemt Tek en ik neem Mitch onderhanden. Het was echt heel leuk om te doen en ook al zeg ik het zelf, Mitch zag er echt goed uit. Sprekend de Joker.
Aangekomen bij het Simple Life resort was het één grote gezelligheid met negen onwijs goed verklede DMT's. Allemaal klaar voor de grote test. De DMT's vormen drie teams en voeren vijf opdrachten uit. De avond begint met de eerste opdracht, het drinken van een bucket. Iedere opdracht wordt afgesloten met een shotje alcohol. De tweede opdracht is een bier estafette. De derde is het vinden van de grootste BH, de kleinste string en een wortel. Als laatste opdracht voor de snorkeltest moeten ze een bord met brandende alcohol opdrinken, maar het bord mag niet opgetild worden. Ze gebruiken dus hun vingers om zo de brandende drank te drinken. Het effect is dat de “onschuldige” vlammen samen met de alcohol op hun vingers en lippen terecht komen. En omdat ze inmiddels aardig wat alcohol in hun systeem hebben is de reactie erg lachwekkend.
Even voor de goede orde, niemand raakt gewond hoor.
Na alle opdrachten en shotjes zijn de DMT's al behoorlijk dronken en dus is het tijd voor de snorkeltest. Met z'n allen zitten ze op een rij op het podium. Allemaal met een duikbril op en een snorkel in hun mond. Iedere DMT heeft een buddy achter zich staan die de bucket in de snorkel giet. We tellen met z'n allen af en het is de bedoeling dat ze in één keer de hele bucket leeg drinken. Dit lukt bijna niemand en helaas is dit na de hele avond met alle reeds gedronken drank, voor een aantal van de DMT's de druppel. De prullenbak staat al klaar. Ik heb de hele avond foto's gemaakt maar ren op tijd weg om dit schouwspel niet te hoeven aanschouwen. Bah. Dit is dan ook de reden dat ik geen snorkeltest doe.
Mitch is hier inmiddels goed getraind en weet de boel gelukkig binnen te houden. Hij is nog niet eens dronken. Haha, wacht maar. We geven het een half uurtje en ja hoor. Na een half uur komt hij naar me toe om te zeggen, terwijl hij heen en weer wiebelt op zijn benen, dat hij echt zo dronken is.
Het is een leuke avond geweest, maar de nieuwe DM's gaan één voor één naar huis, moe gestreden. Mitch en ik gaan ook naar huis, maar maken een pit stop bij de 7-11 winkel om wat snacks te kopen. Mitch eet twee tosti's, een hamburger, een hotdog en een zakje chips. Haha, genoeg om de alcohol op te nemen en hopelijk voor hem ook om een kater te voorkomen.
Het was een leuke avond. Iedereen was super gaaf verkleed, alleen heeft de schmink het niet gered tot het einde van de avond.


Saaie dagen

Zaterdag 14 mei 2011...Mijn verkoudheid is zowaar nog erger dan gister en dit is dan ook de reden dat ik vrij weinig uitvoer vandaag. Mitch zijn reden is uiteraard gister avond, ook al heeft hij gelukkig geen heftige kater. We gaan rond twaalf uur gezellig met Nikki en Tom lunchen want om twee uur stappen zij op de taxi naar de haven en nemen de boot terug naar het vaste land. Het was super leuk om Nikki en Tom op bezoek te hebben.
Het Simple Life team heeft vandaag een beetje bij het zwembad gehangen en verder weinig uitgevoerd. Dat krijg je na een snorkeltest avondje.

Zondag 15 mei 2011...Omdat ik niet kan duiken vermaak ik me op zich prima, maar zijn het wat saaie dagen om te beschrijven. Ik voel me inmiddels wel weer een stuk beter dus heb ik een To Do List dag en werk mezelf door een aantal puntjes.
Vanavond is het zoals bijna alle avonden weer gezellig in de Choppers. Het Simple Life stam café.

Maandag 16 mei 2011...Een dag met als hoogtepunt de boodschappen en de heerlijke avond maaltijd bij Tik's .
Het is heel druk bij de duik school, dus Mitch is bijna iedere dag aan het duiken met klanten. Hij is momenteel de enige DM werkende voor Simple Life. Aude, de andere DM is geblesseerd en kan voorlopig niet duiken.

Dinsdag 17 mei 2011...Vanmiddag heb ik eerst aan het zwembad gelegen en een boek gelezen. Ik werk momenteel aan mijn Engels door zo veel mogelijk Engelse boeken te lezen.
Vanavond hebben we een presentatie over DCS, decrompressie ziekte. En over alles wat er bij komt kijken, hoe je het kan voorkomen, de procedure voor, tijdens en na de decrompressie kamer behandeling en wie je moet benaderen. Het was heel interessant en goed om te weten.
Duiken is op zich heel veilig, zolang je verantwoord duikt. Één van de adviezen is dan ook.
Plan een duik en duik het plan.

Woensdag 18 mei 2011...Ik kan er vrij weinig van maken vandaag. Het was een heerlijke zonnige dag, mijn boek is bijna uit en het huisje is opgeruimd. Ik heb lekker avond gegeten met Mitch en daarna potjes pool gespeeld.


Illegaal in Paradijs

Donderdag 19 mei 2011

Ik dacht dat Koh Tao al een klein paradijsje was. Vandaag gaan Mitch en ik echter naar een nog mooier paradijsje direct naast Koh Tao, genaamd Koh Nangyuan. Dit doen we niet op de normale manier. Wat inhoudt dat je een longtail huurt om naar het eilandje te varen en een entree prijs betaald. Nee, wij gaan mee op de Simple Life pm boot en zwemmen naar het eilandje. Ik mag vanaf vandaag weer met mijn oor in het water, dus dat komt mooi uit. De boot gaat vanmiddag naar Japanese Garden. Een duikplek precies naast Koh Nangyuan. Vanaf Jap's Garden is het misschien honderd meter zwemmen van de boot naar het strandje. Alle spullen zitten in de dry bag en hopelijk is de dry bag waterproof.
Aangekomen op Koh Nangyuan kiezen we een mooi plekje uit op het strand en maken het ons gemakkelijk in de ligstoelen onder de parasol. Ondertussen pak ik de spulletjes uit en kom tot de ontdekking dat de dry bag niet waterproof is. Op het laatste moment had ik voor de grote overtocht, toch maar even mijn camera in een handdoek gewikkeld en de andere spulletjes in mijn jurkje. De handdoek en het jurkje zijn drijfnat, maar gelukkig hebben de camera en de rest van de spulletjes het droog weten te houden. Het is hier echt zo mooi. Het water is helder blauw en het parel witte strandje vormt een pad tussen twee kleine tropische eilandjes. De zon schijnt en er is geen wolkje aan de lucht. Een perfecte dag om illegaal in dit paradijsje te zijn. We hebben heerlijk liggen zonnen en gezwommen, een heerlijke dag. Alsof we echt even weg zijn geweest.
Terug naar Koh Tao nemen we nu wel een longtail boot omdat de Simple Life boot al weg is. Op Koh Tao drinken we een drankje op het strand en gaan daarna uit eten. Mitch had vandaag eindelijk een vrije middag en die hebben we optimaal gebruikt. Een top dag!

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA1313141516171819Mei11#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 111458

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: