3 girls on a misson, Trotse pauw en Vive la Vie - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu 3 girls on a misson, Trotse pauw en Vive la Vie - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

3 girls on a misson, Trotse pauw en Vive la Vie

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

17 Juni 2011 | Thailand, Koh Tao

3 Girls on a mission

(link foto's staat onderaan verhaal)

Maandag 2 mei 2011

De grote missie van vandaag is het verhuizen van Naomi en haar spullen. Alexis en ik gaan op haar Quad Naomi en haar tassen halen. Het is een groot ding, dus genoeg ruimte voor drie personen en koffers en tassen. Onderweg komen we Flea tegen en die gaat ook gezellig mee. Giechelend reden we op een volgeladen Quad door Sairee. Onderweg zijn we even gestopt omdat we een foto wilde van het grote verhuis avontuur. Na een geslaagde verhuizing zijn we gezellig een drankje gaan drinken aan het strand. De missie is volbracht.
Mijn hulp was eigenlijk niet echt nodig, maar voor mij een goede break tijdens het leren. Vandaag blijf ik namelijk braafjes thuis om te studeren voor de examens. Het leren gaat goed, maar ik heb wel af en toe mijn woordenboek nodig.
Ze hebben het in het boek over een: Vessel. Oftewel een voertuig dat vaart. Waarom ze het niet gewoon een boat or schip noemen, mag Joost weten. Dat zou het toch een stuk minder ingewikkeld maken.
Zo is er nog een pracht voorbeeld. In het boek staat onder het hoofdstuk, Problem Management een stuk tekst geschreven met daarin drie keer het woord: novel. Direct daarachter staat vervolgens tussen haakjes: (unfamiliar). Oftewel een ander woord voor novel. Nu vraag ik mij af waarom ze tot drie keer toe zo koppig het woord novel willen gebruiken i.p.v het woord unfamiliar. En ook tot drie keer toe, de uitleg erachter zetten tussen haakjes.
Ik zal het positief bekijken en leer een heel scala aan nieuwe, zeer bruikbare woorden tijdens het leren van mijn Divemaster.
Na alle vessels en novel uitdagingen heb ik genoeg geleerd voor vandaag. Het diner vindt vanavond plaats bij Tik's samen met de Simple Life meiden, gezellig de hele avond kletsen dus.


Alledaags

Dinsdag 3, woensdag 4 en donderdag 5 mei 2011

Drie dagen zonder bijzonderheden.
Ik heb twee van de drie dagen gedoken en een duik geleidt, dit ging goed. Oefening baart kunst dus we blijven fun duiken. Verder heb ik mezelf door negen hoofdstukken heen gewerkt want morgen is het eerste examen. Spannend!


Dubbel trotse pauw

Vrijdag 6 mei 2011

Om negen uur 's ochtends zaten Tara, Jake en ik braaf aan een tafeltje ons examen te maken. Ik heb echt mijn best gedaan op het leren en had er stiekem wel zin in. Kijken hoe ik het doe en dan is het daarna ook gedaan en kan ik op gaan voor deel twee.
Het ging op zich goed, af en toe begreep ik het Engels alleen niet helemaal. Ik vroeg mijn mede examen kandidaten dan of ze de vraag/zin wilde uit leggen. Dit was na overleg toegestaan, gelukkig. Af en toe zijn er toch dingen die ik niet helemaal begrijp, helaas.
Direct na het examen wordt het nagekeken en bespreek je de eventuele fouten. Trots als een pauw kon ik maar één vraag bespreken want ik had maar één van de zestig vragen fout. Joepi de poepi!! Het is feest vanavond!! Maar eerst gaan we met een clubje gezellig naar Shark Bay touren om lekker op het strand te liggen en te zonnebaden.
Dit maal vonden we Shark Bay in één keer er werd een rots klauter avontuur ons bespaard gebleven. Het is heerlijk om even weg te zijn uit Sairee, het voelt echt alsof je een uitstapje maakt. Het strandje is hier ook veel rustiger en mooier. Na de hele middag zonnen, zwemmen en frisbeeën gaat de hele club naar Nongs voor het avondeten. En zoals beloofd is het vanavond feest en gaan we met z'n allen naar de Choppers. Mitch is aan het werk en moet vanaf achter de bar toekijken hoe we een klein feestje bouwen. Gelukkig werkt hij maar tot twaalf uur en kan daarna gezellig mee doen.
Wat we veel doen als we met de groep DMT's zijn, is poolen. Vanavond waren Dane en ik een team en wat voor een team. We did kick some ass!! (Excuse my french!) Maar we waren echt super goed en hebben negen potjes op een rij gewonnen!! Ik was dan ook dubbel trots vandaag, haha.
Na Choppers hebben we de bekende route afgelegd, Diza bar, Office bar, Lotus bar en het laatste dansje waagde we in de Fishbowl. Een mooi avondje uit dus.


Recovery days.

Zaterdag 7 mei 2011

Vandaag is mijn relaxe dagje, dat krijg je na een latertje. Na het ontbijt ga ik aan een nieuw engels boek beginnen. Dear John, een echt meiden boek over een jongen en een meisje die elkaar ontmoeten tijdens een vakantie...goh komt dat verhaal mij even bekend voor.
Verder rommel ik wat aan, lekker uit lunchen met Naomi en relaxen bij het zwembad.
Ik kan zo genieten van een dagje niks doen. Net als vanavond. Ik heb een take-away maaltijd bij Tik's gehaald en lekker voor de buis gezeten. Ik heb het NOS nieuws, Pauw en Witteman en Raymond gekeken. We hebben namelijk één Nederlands/Belgisch kanaal genaamd BVN. Zo blijf ik een beetje up to date.


Vive la Vie

Zondag 8 mei 2011

Om tien uur vanochtend zitten Mitch en ik naast elkaar op de rand van het bed, kijkend naar de kleine video camera die ik mee gekregen heb om ons leventje hier op beeld vast te leggen. We zijn klaar om een interviewtje te geven. Naast de camera staat een spiekbriefje met de vragen en mededelingen erop geschreven.
Toen Thomas de camera man in Zuid-Afrika een interviewtje deed was het zo normaal. Nu zitten we een beetje zenuwachtig te doen in ons eigen huisje. Uiteindelijk zijn we na een beetje gegiechel van mij er toch klaar voor en druk ik op de record knop.
Zodra we klaar waren hebben we het meteen terug gekeken en alhoewel het lekker amateuristisch is kan het er best mee door. Vanmiddag gaan we al het materiaal opsturen naar Hilversum, naar de “Vakantie Liefde” studio. Ik ben echt benieuw wat ze gaan laten zien. We hebben zo veel leuks gefilmd. Het Shark Bay rots klim avontuur, samen mee op de boot, een avondje in de Choppers, de aapjes die kokosnoten plukten en ga zo maar door. Ik hoop dat jullie door het zien van de eventuele beelden, een beter beeld krijgen van alles hier.
Verder heb ik vandaag een hotel oriëntatie tripje gemaakt. Nikki en Tom komen namelijk bijna aan hier op Koh Tao en dus ben ik op zoek gegaan naar een leuk hutje op palen aan het strand. Dat is toch wat je wilt als je op een tropisch eilandje bent.
Samen met Mitch tour ik vanmiddag op Tom's scooter naar Mae Haad, op naar het post kantoor. Mae Haad heeft eigenlijk maar twee grote straten vol met winkeltjes en een haventje. De winkeltjes zijn erg verleidelijk en vandaag kunnen Mitch en ik de verleiding niet weerstaan. Hij is een t-shirt rijker en ik een leuk board shortje. Na het winkelen hebben we nog even een drankje gedronken.
Het ziet er naar uit dat vandaag ook een relaxe dagje is en dus zetten we dit door. We gaan samen lekker uit eten en daarna een filmpje kijken. Vive la vie op Koh Tao.

Link foto's: https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/KTSA112345678Mei11#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 111476

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: