Welcome in The City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Welcome in The City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Welcome in The City

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

29 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag 26 juni 2009, om half 4 ben ik geland op New York, La Guardia.
Op naar de info desk…Ok this is what you do:
You take the M60 to the 125 street, then take the 4 to the 4th and train 6 to 106, 7th street in between 1st and A av.
Excuse me? Can you write that down please?!
Ik had werkelijk geen idee waar hij het over had. Dus op naar de volgende desk. Daar werd het verhaal gelukkig iets duidelijker.
Ik nam dus de bus, de M60 naar de halte 125 street. Daar moest ik niet de trein nemen maar de metro, die ze hier train noemen. Met de metro op naar Astor Place en van daar uit was het 3 minuutjes lopen naar het appartementje van Nina.
Nina is een vriendinnetje die al 3 jaar in New York city woont. Samen met Elise logeer ik bij haar.
Ze woont in NYC in Manhattan, East Village. Dat is echt een super leuke buurt, vol met kleine winkeltjes, restaurantjes, diners, koffie huisjes en vintage winkeltjes.
Na het bus en metro avontuur liep de metro uit en werd ik blij ontvangen door een enorme storm en stortbui.
Was het toeval dat er naast de halte een Starbucks was?
Ik denk het niet. Dus schuilend voor de regen had ik een goed excuus om eerst even een caffé latte te halen. Daarna ben ik de taxi in gesprongen en werd ik netjes voor het appartement afgezet.
Na heel veel bij kletsen zijn we naar een gezellig barretje gegaan aan de overkant van het appartement. We hebben de avond afgesloten met een lekker bordje vol met Sushi!
Mijn eerste avond in The City kon niet meer stuk.
Morgen moeten we vroeg op, we worden namelijk opgehaald door een personal driver die ons naar een swimming pool party brengt in Greenwich in de staat Connecticut.
Ik ben benieuwd!

  • 29 Juni 2009 - 05:48

    Nico:

    Hoi James, de eerste stap is weer gezet en ook het 1e verhaal. Veel plezier en laat ons mee genieten.

  • 29 Juni 2009 - 08:59

    Wendy:

    hoi meisje, het klinkt weer bekent ....alsof je op wereld reis weer verder reist. Heel veel plezier
    xx wendy

  • 29 Juni 2009 - 09:15

    Charlot V Batenburg:

    He sjeems!

    Heel veel plezier komende weken! ga lekker genieten! ik zag dat je gebeld had afgelopen donderdag?? Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 111515

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: