Wat je nog meer kunt met Skittles en M&M's - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Wat je nog meer kunt met Skittles en M&M's - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Wat je nog meer kunt met Skittles en M&M's

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

01 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Philadelphia

Zondag 19 juli 2009, vandaag ben ik met Geoff en Will naar China Town gegaan. Hier heb ik een fantastische koffer gekocht met jawel, jawel, giraffe print. Origineler kan niet. En opvallender ook niet. :p (O, en Jor ik heb echt het meest geniale cadeau voor je gevonden! You’ll see)
Nadat we genoeg Chinese boekjes, koekjes, prulletjes, nep tassen en gerookte op z’n kop hangende eenden hadden gezien was het tijd voor de lunch.
We hebben in een leuk Mexicaans tentje heerlijk gegeten en zijn daarna nog even naar het park gegaan. Het was een stralende dag vandaag en in het park was het zowaar wind stil. Dit is nogal ongewoon in San Francisco. We hebben daar twee uur lang heerlijk in het zonnetje gelegen terwijl er een lounge bandje live op trad. Echt leuk.
Om vijf uur kwam de Shuttle bus en na een dikke knuffel reden Geoff en Will op weg naar hun volgende bestemming. Vegas!
Vegas, Hollywood, LA daar ga ik helaas niet naar toe. Dit omdat het me niet leuk leek om alleen te doen. Dus heb ik een goede reden om nog eens terug te komen.
Ok, de Aussie boys zijn weg, wat gaat er nu gebeuren. Zal ik weer leuke andere mensen ontmoeten?
Ik had nog wat Thai over van gister en ging dat opwarmen in de keuken. Hier waren twee Engelse jongens een werkelijk feest maal aan het maken. Wauw, ik was onder de indruk en raakte aan de praat met ze. Darren en Steve uit Nottingham, UK. Super aardige jongens. Heel grappig ook. Twee typische erg modieuze Engelse mooi boys. We hebben die avond gezellig samen met Ben, ook uit Engeland, gegeten.
Na het eten waren Jamie en James er inmiddels bij komen zitten en besloten we om een potje poker te spelen, alleen waren er geen poker fiches. Wat nu?
Skittles waren de oplossing. Je kent ze wel, die fruitige snoepjes ter grote van M&M’s.
Waarom dan geen M&M’s?
Omdat die onweerstaanbaar zijn, smelten en er minder in een pakje zitten. Alhoewel, de meesten ook moeite hadden om van de Skittles af te blijven.
Het was een leuk potje poker, James was zwaar aan de leiding en had denk ik wel 200 Skittles voor zich liggen. Wat er gebeurde weet ik niet maar uiteindelijk had ik gewonnen en daar zat ik dan met ruim 250 Skittles, wat moet je er mee? Ik heb ze uitgedeeld in het hostel. En het grappige was, iedereen was er helemaal blij mee. Skittles die twee uur lang over de tafel heen en weer zijn gegaan…ach wat niet weet, wat niet deert.
Het wordt geen wilde avond want morgen staan Darren, Steve en ik vroeg op om te gaan joggen.
We hebben vanavond een filmpje gekeken. Uiteindelijk was de film om drie uur afgelopen en hebben we nog even zitten kletsen. En zo gaat het iedere avond. Ik lig er nooit voor drie uur in. Echt schandalig, maar ik geniet wel optimaal van de tijd die ik heb en ik sta gewoon op tijd op.
Jamie en James gaan morgen terug naar Engeland en nadat ik ze gedag had gezegd was het dan echt tijd om mijn bedje op te zoeken.

Maandag 20 juli 2009, ik heb echt fantastische roomies. Not! Haha. Een jongen uit Korea en een jongen uit China. Het is absoluut niet discriminered bedoeld maar Aziatische mensen doen het volgende op hun reis:
Slapen, heel vroeg op staan, de hele dag sight seeing en te veel foto’s maken, eten en voor negen uur ’s avonds liggen ze weer in bed. Heel gezellig dus.
Ik vind het vooral lastig, ik ga laat naar bed en om negen uur moet ik al stil m’n kamer binnen sluipen om ze niet wakker te maken. Maar het is beter dan één of andere zuiplap of snurkeraar.
Goed, the San Fran City run. We zijn naar de haven gelopen wat drie kwartier lopen is, een goede warming up dus. Steve kreeg last van z’n enkel en kon niet mee rennen. Hij ging naar de super markt en China Town om boodschapjes te doen voor vanavond. Na gister stelde ik voor om vanavond samen te koken. Het zag er zo goed uit. Steve vind het leuk om te koken dus wat wil je nog meer.
Samen met Darren begonnen we met rennen we wilden ongeveer een uurtje onderweg zijn. We renden richting de brug. Omdat dit toch wel echt dé brug van San Fran is besloten we om een klein stukje de brug op te gaan. Ach, laten we er ook maar helemaal overheen rennen. Dat was echt leuk en terug over de brug konden we ook nog wel aan. Uiteindelijk zijn we zelfs weer terug naar de haven gerend en hebben we ruim twee uur rond gerend. Dat was echt leuk!
Ik ben van plan om in september de Van Dam tot Dam loop te doen in Amsterdam. Dat is 16 km dus heb ik na vandaag mijn eerste training er op zitten.
We liepen terug naar Pier 39, op zoek naar een taxi. Het was inmiddels best laat en om nog een drie kwartier naar huis te lopen zagen we niet zitten. Ik was trouwens ook verkleumd, die eeuwige wind hier! Freezing!
Het was inmiddels al zes uur toen we terug waren in het hostel dus snel opzoek naar Steve zodat we konden gaan koken. Wat een held! We liepen de keuken binnen en daar was hij net de borden aan het opmaken. Ja opmaken, het zag eruit alsof het zo van een mooi restaurant vandaan kwam. Jammie en wat een timing!
Na de heerlijke maaltijd heb ik snel even gedoucht en was het tijd voor wijn!
Nadat we drie leuke spelletjes, in combinatie met bier en wijn drinken, hadden gespeeld was het weer dik feest in het hostel. (Nee, dat noem je geen drankspelletjes ;)
We werden erg creatief met pennen en M&M’s. Kwamen de M&M’s toch nog aan bod. Ze zijn erg handig als je wilt dat iemand z’n biertje snel op drinkt. Je hoeft slechts één M&M in het flesje te gooien en zie wat er gebeurd. Het was een erg infinitieve avond. Slaap lekker.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 111513

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: