Ashland stad van Shakespear, haar en hippies - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu Ashland stad van Shakespear, haar en hippies - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

Ashland stad van Shakespear, haar en hippies

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

10 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Ashland

Donderdag 23 juli 2009, vanochtend ben ik gaan rondkijken waar ik nu eigenlijk precies ga verblijven deze week. Ik heb het wel getroffen met het weer. Het is hier ruim 36 graden. Het is in jaren niet meer zo warm geweest in Ashland en van het weekend wordt het meer dan 100 graden Fahrenheit (38*C).
Het ziet er allemaal heel leuk uit hier. Het is een mooi huisje met een veranda en een kleine tuin. Echt Amerikaans. De achtertuin echter is omgebouwd tot een overdekte Beerpong speel plek. Er staat een grote tent. Deze biedt onderdak aan een ping pong tafel, een geluidsinstallatie met flinke speakers en een koelkast. Ook hier in de U.S. hebben ze echte studenten huizen.
Het huis staat in de soort van hoofdstraat en doorlopende weg van het stadje Ashland.
Ashland is een klein stadje, het is echter wel heel bekend. Dit komt door het Shakespeare Theater. Dit is dan ook de reden waarom dit stadje zo veel toeristen ontvangt. Van over de hele wereld komen mensen naar de stukken kijken. Het theater ziet er precies zo uit als het originele theater in Engeland.
Na het ontbijt, een home made Brandon smoothie, liet Brandon me de stad zien. Het is een beetje een hippie town. Overal zie je hippies. In de parkjes en op de pleintjes. We liepen lang een meisje in een zwierige paarse jurk die op een blokfluit speelde. Dit zie je hier veel. Mensen die proberen wat geld op te halen met het bespelen van een instrument.
We liepen door de hoofdstraat vol met kleine winkeltjes, boetiekjes en restaurantjes op naar het park. Ik verwachtte een klein parkje maar het was echter enorm! Overal grasveldjes, vijvers, fonteinen, een Chinese tuin, dan weer wat naald en loof bomen en na een flinke klim de berg op kom je bij het Reservoir. Een klein meertje ontstaan uit het smeltwater uit de bergen.
De seizoenen hier zijn hetzelfde als in Nederland. Alleen is alles hier wat extremer en dus beter. De zomers zijn warmer en droger. De mensen hebben hier veel ruimte, dus tuinen, dus veelal een zwembad in de tuin, dus kunnen veel meer van dit warme weer genieten. In de winter sneeuwt het hier flink. Aangezien er bergen zijn kunnen ze de sneeuw ook nog eens goed gebruiken om te gaan skiën of snowboarden.
Na de rondleiding in het dorp gingen we naar Brandon zijn vader. Hij woont tien minuutjes rijden buiten het stadje. Wauw! Wat woont hij mooi. Boven op een heuvel met uitzicht over het dal, de stad en de bossen. Het is ook echt een groot en mooi huis.
Ik heb me voorgesteld en kreeg een rondleiding door het huis en de tuin. Ik mag hier mijn was doen, wat me overigens wel een beetje een gek gevoel geeft. Ik had ook voorgesteld om naar een wasserette te gaan, maar nee ik moest mijn was hier doen.
Terwijl het wasje draait zijn we gaan rond touren met het kleine soort van golf autootje. Echt heel grappig. En we hebben even gegolft vanaf het terras zo het weiland in. Twee keer per jaar verzamelt Brandon zijn vader de balletjes. Het was erg gezellig en we zijn uiteindelijk blijven eten. Na het eten reden we weg met een heerlijk ruikende was in de tas. We konden niet te lang blijven want we gaan vanavond een stel echte Red Necks bezoeken.
Dit zijn een soort van trailer park bewoners. Zij zijn altijd buiten aan auto’s aan het sleutelen en hebben daarom een rode nek. Brandon zijn pick-up truck was kapot en die gaan ze nu samen maken. Ik ga mee om Brandon’s auto naar huis te rijden terwijl hij de pick-up terug rijdt.
Zo gezegd zo gedaan. Brandon heeft samen met de Red Neck man de auto gerepareerd. En wat voor een auto. Echt een hele gave baby blauwe pick-up! Voor de echte auto kenners onder ons, het is een Blazer.
Toen we met de twee auto’s thuis aankwamen was het al twaalf uur geweest en bed tijd.

Vrijdag 24 juli 2009, vandaag is het vrijdag. En bij een vrijdag zit een friday night, party night! Brandon heeft ter ere van mijn bezoek een Beerpong Party georganiseerd. Wat leuk!! Ik voel me vereerd en ik ben absoluut in voor een potje Beerpong (Winepong). Vandaag zijn we dus even boodschapjes gaan doen. Quess what? Ze hebben hier mijn favoriete wijntje, Sutter Home. Nou dat belooft wat vanavond. Alhoewel, ik heb goed geslapen dus dat scheelt.
Voor we gaan feesten gaan we eerst de dag even goed benutten. We gaan fitnessen.
Na een uurtje zweten op de loopband en andere “alles nog steeds in de trend van loop beweeg toestellen” zwommen we nog even een paar baantjes in het zwembad. Ik heb nog steeds geen goede uitleg gehad over hoe en wat en welke toestellen. Dit bewaar ik wel voor wanneer ik terug ben in Nederland.
Goed, na een uurtje lekker gesport te hebben waren we over verhit en koelden we amper meer af omdat het ruim 38 graden is vandaag. Vandaar dat we besloten om naar het Reservoir te gaan. Ben, een vriend van Brandon gaat ook mee. Aangezien de pick-up truck het weer deed namen we die. Dat was echt super leuk. Op de achterbank met de losse haren in de wind. Sh*t wat is dat water koud! Ondanks dat het smelt water is mag de zon het toch wel een beetje opwarmen. Nou voetje voor voetje ging ik vervolgens het water in om uiteindelijk tot mijn middel er in te gaan. Wat ben ik toch een mietje. Oke, nou alleen even tot mijn nek erin dan. Geloof me, het is alsof je even niet kan ademen. Dat is het effect van dit afgrijselijk koude water. En als mijn adem door de kou niet stokte, dan was het wel van het uitzicht wat ik vervolgens had. Zoals ik al zei, het is een echte hippie stad, een kenmerk van hippies is haar. Heel veel haar en overal. Nu stond er recht voor me een vrouw met flinke bossen onder haar armen en bij haar bikini lijn, welke bikini lijk? Die was geheel verstopt achter het haar. Nouja dat nemen we ook maar voor lief, samen met dat koude water.
Nee, hoor ik zal niet meer klagen het is hier echt super mooi. Het meertje ligt midden in de bossen en er is een grasveldje waar je lekker kan zonnen. Ik denk dat ik hier wel vaker te vinden ben deze week.
Terug in huize Brandon was het tijd voor het avond eten. Het wordt spaghetti, een flinke maaltijd zodat ik even een bodempje kan leggen voor vanavond. Na het eten hebben we de tweede ping pong tafel uitgeklapt, de bekers klaargezet en het bier koud gelegd. Vrijwel iedereen kwam tegelijk en op tijd. Let the Beerpong begin!
Het was echt super gezellig. Ik vormde een team met Hanna. We deden het aardig en dus ging het was rustiger aan dan die keer in San Francisco. Rond elf uur was iedereen uitgespeeld en was het tijd om naar de barretjes te gaan.
Het was echt leuk. Niet omdat we wat gedronken hadden, nee het was echt gezellig. De meisjes waren heel aardig en namen me overal mee naar toe en de gasten gingen een beetje hun eigen gang. We hebben drie barretjes gezien die avond en lekker gedanst. Ook hebben we nog even op straat gedanst bij drie hippie straat muziekanten.
Wat me op viel is dat het hier echt een klein dorpje is. Een stad is nog een te groot woord. Het is echt een dorpje. Iedereen kent elkaar en in het weekend gaat men massaal naar de paar barretjes die Ashland te bieden heeft. Zo merkte ik dat ik toch echt een stads meisje ben. Ik vind het heel leuk om in Den Haag naar kleine barretjes te gaan, maar wij hebben daar dan ook de optie om naar tweehonderd andere barretjes te gaan en naar clubs, het Plein, de Grote Markt en we zitten zo in Rotterdam en Amsterdam. Dat is hier wel even anders.
Het was een super geslaagde avond! En nu lekker mijn bedje in. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 111510

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: