De wandeling door Frankfurt & Couch, nee Bed surfe - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu De wandeling door Frankfurt & Couch, nee Bed surfe - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Jamie Marijnissen - WaarBenJij.nu

De wandeling door Frankfurt & Couch, nee Bed surfe

Blijf op de hoogte en volg Jamie

17 Augustus 2012 | Duitsland, Stuttgart

De wandeling door Frankfurt

Maandag 30 juli 2012

We gaan iets nieuws proberen genaamd Couch surfen.
Couch surfen houdt in dat je, je bank beschikbaar stelt aan geïnteresseerde reizigers. En jij kan dan op jouw beurt gebruik maken van de bank van anderen, waar ook ter wereld. Het is geheel op vrijwillige basis en aan jou om te bepalen wie je wel en niet laat slapen op je bank.
Uiteraard is er bij ons een heel proces aan vooraf gegaan. Lees: uren zoeken naar een geschikte bank eigenaar. We willen natuurlijk niet bij één of andere creep of de bank slapen.
Dus van Ibiza vliegen we nu naar Frankfurt en gaan daar bij Elias logeren. We wilden eigenlijk alleen bij meisjes logeren, maar die waren niet beschikbaar in Frankfurt. De reden dat we naar Frankfurt gaan is overigens omdat Sophia hier woont, een vriendin van Anne. Zij logeert alleen ook tijdelijk ergens, zodoende dat we niet bij haar konden verblijven.
Om 00:00 komen we aan op de luchthaven van Frankfurt...althans dat dachten we. Nu blijkt dat we bij Frankfurt Bahn zijn en dat ligt nog zo'n 130 kilometer van Frankfurt vandaan. Er zit niets anders op dan een bus te nemen naar Frankfurt en vervolgens een taxi naar Elias zijn huis. De arme jongen. Het is namelijk drie uur 's nachts wanneer we eindelijk aankomen. Gelukkig vindt hij het niet erg en drinken we een kopje thee terwijl we een kennismaking gesprekje voeren.
Het heet couch surfen maar met z'n tweeën passen Anne en ik niet op zijn bank dus mogen wij in Elias zijn bed slapen.

De volgende ochtend gaan we na een lekker ontbijten op zijn balkonnetje, Frankfurt verkennen. Anne en Elias kletsen wat en ik loop er vrolijk achteraan terwijl ik foto's maak. Eigenlijk beviel dit me wel en heb ik daadwerkelijk heel Frankfurt door lekker in mijn eigen wereldje achter ze aan gehobbeld. De wandeling voerde door een mooie stadstuin, het ministerie van Justitie en het inmiddels niet meer gebruikte huis van bewaring. Wel hing er nog een touw van aan elkaar geknoopte doeken door één van de ramen. Waarschijnlijk om de sfeer goed weer te geven. Echt een bizar gezicht.
We lopen heel Frankfurt door en om de stad van bovenaf te kunnen bekijken gaan we een toren in. Op de 56ste etage bevinden we ons op 200 meter hoogte en ja, daar kan je inderdaad de hele stad zien. Terwijl we van het uitzicht aan het genieten zijn komt de Duitse versie van weerman Piet de toren op. We kunnen dus even kijken hoe het Duitse weerbericht gefilmd wordt. Ook al konden we het niet verstaan, het had hetzelfde “Oet morn” gehalte als dat van Piets weerbericht. Erg grappig.
De tocht voert verder langs een oude kerk, het stadsplein en een schitterende concert gebouw. We eindigen de wandeling in een markthal om een heerlijke tapas maaltijd samen te stellen voor vanavond. Sophia komt namelijk gezellig eten.
Frankfurt is eigenlijk gewoon een grote Duitse stad en trekt niet zo veel toeristen. Toch was het leuk om er rond te lopen en een beetje Duitse cultuur te snuiven. Die avond zitten we echt te smullen van de lekkere hapjes die we gekocht hebben en uiteraard gaat dit gepaard met Duitse biertjes en Riesling wijn.
De volgende ochtend kunnen we op ons gemakje de boel weer inpakken en nemen afscheid van onze couch surf gastheer. Op naar Stuttgart, op naar ons tweede couch surf avontuur.


Couch, nee Bed Surfen

Woensdag 1 juli 2012

Stuttgart is totaal anders dan Frankfurt, Frankfurt was plat en redelijk kaal. Stuttgart daar in tegen is schitterend groen en ligt midden tussen de heuvels. Zodra we het station uitlopen zien we zelfs midden in de stad mooie wijngaarden liggen. Nu vraag ik me wel af wat al het stads vuil met de planten en het eindresultaat doet, maar wie weet is dat nou precies het geheim van deze wijnboer.
We komen aan bij ons tweede Couch surf adres. Julie doet open, een onwijs leuk en spontaan meisje dat tot onze verbazing vloeiend Engels spreekt. Ze verteld dat ze Engels studeert, dus zou ze het niet goed doen als het niet zo was. Het is direct helemaal gezellig en we kletsen aan één stuk door. En ook hier hebben we trouwens mazzel want één van haar huisgenootjes is er niet en dus verblijven we die nacht in haar kamer. Wij Couch surfen in bedden :)
Die middag gaan Anne en ik Stuttgart bekijken. We vermijden het centrum en nemen de tram richting de heuvels, de wijngaarden en het grote bos. We hebben een heerlijk ontspannen middagje in de natuur. Het is hier ook echt zo mooi en de knal groene wijngaarden geven iets magisch aan het uitzicht. Helemaal ontspannen komen we aan het eind van de middag terug bij Julie.
De reden dat we in Stuttgart zijn is trouwens omdat Anne hier Leo ontmoet. Nog een vriend die ze kent uit haar studente tijd in Amerika. We eten die avond met z'n allen gezellig een zelf gemaakt maaltje en terwijl Anne bijklets met Leo, klets ik gezellig met Julie. Leo blijft aleen niet zo lang en dus we zijn we weer met z'n drieën. Het wordt uiteindelijk een echt meiden avondje met veel geklets, chocolade toetjes en een chickflick film. Wat een heerlijk ontspannen dagje zeg.
De volgende dag laten we ook Stuttgart al weer achter en nemen afscheid van Julie. Wat een leuke Couch surf gastvrouw. We kijken zeker terug op twee goede ervaringen.

Niet veel later stappen we op de trein naar Lausanne in Zwitserland.
We zijn nu halverwege de trip en wat gaat de tijd snel. We hebben inmiddels al zo veel moois gezien en zo veel leuke dingen gedaan. En wat een top vooruitzicht dat er nog zo veel meer gaat komen!

Link foto's:

https://picasaweb.google.com/110499589480486761305/Eurotrip83031Sep1Aug12#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Dit ga ik doen! Al jaren zei ik enthousiast dat ik een half jaar naar Australie zou gaan. Nu ik 21 jaar ben gaat het dan toch echt gebeuren. De plannen zijn wel anders dan een half jaar Australie. Ik heb ondenkt dat ik aardig wat adresjes heb in het buitenland en zo is mijn wereld reis ontstaan. Ik verlaat ons kleine landje en laat de haagsche boel, duh buhl voor mijn trip around the world. Ik vertrek 22 januari voor 5 maanden en 8 dagen. Ik ga eerst 2 weken naar Bonaire, een dagje Miami, dan 3 weken Brazilie, 1 week san Francisco, 3 weken Nieuw Zeeland, 8 weken Australie en 6 weken Thailand. En dan...sta ik 30 juni om 15:40 weer op schiphol...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 111273

Voorgaande reizen:

12 December 2012 - 21 April 2013

The grand finaly: I'm going Down Under !

13 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Eurotrip 2012 !!

02 April 2011 - 01 September 2011

Live life in Koh Tao and South--Africa !!

22 November 2010 - 24 December 2010

Jamie goes Asia !!

03 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Jamie for Kenya

26 Juni 2009 - 01 Augustus 2009

Jamie goes USA !!

22 Januari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: